God sommer 3
Jeg troede jeg skulle holde fri fra nyhedsbreve frem til august, men sådan gik det ikke, for jeg har fået nedenstående angående broarbejde:

Kære Bagsværdroere,
Arbejdet med renovering af vores bådebro forventes intensiveret i den kommende tid og vil kulminere i uge 31-32. Mens der arbejdes på ombygning af midtersektionen vil denne være afspærret og adgang til at sætte både på vandet vil skulle ske med forsigtighed via ramperne til venstre og til højre for hovedbroen. For at undgå kødannelse opfordres til at båden bæres ud, når alle deltagende roere er klar, og har tisset af.
Hilsen Aage J.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det kan tilføjes, at der er skoleroning i uge 32.

Sorø Regatta

Jeg læste mig frem til regattaen næsten blæste omkuld, og lørdag blev alle mastersløbene aflyst, men ud fra resultatlisten, så er der mange, der har gjort det RIGTIG godt.

JM2X

En ny konstellation - Hjalte Næraa og Otto Kjærulff - viste sig at være et stærkt makkerpar, idet de gik hen og blev nordiske juniormestre - og ungdomslandsholdet kom slet ikke i finalen - sådan, stærkt roet, og så er de kun 1. års junior B-roere.

JW1X

Emilie Raft fik en flot 2. plads og dermed sølvmedalje.

JW2X

Guld til Nanna Bardram Kehr og Mejse Østergaard Nielsen

JW4X

Bronze til Amalie Thal-Drexel, Liv Dolmer, Marie Saxtoft Jørgensen og Sigrid Lindquist

U19 M2-

Guld til Nikolaj Kragh Simonsen og Esben Friis Thanning

U19 W2X

Sølv til Marie Raahauge Avnsø og Natasha Larsen

M2-

Guld til Elias Ellehammer og Lukas Obel (DSR)

M1X

Sølv til Mathias Larsen

M4-

Sølv (lørdag) og guld (søndag) til Mads og Christian Vestergaard Sørensen, Daniel Pedersen (DSR) og Joshoua Mingo (DSR)

M4X

Guld til Magnus Q Oddershede, Johan Poulsen, Rasmus Lind (Sorø) og Marcus Lyngesen (Holstebro)

W4X/4-

Sølv til Astrid Højgaard, Silje Siefert (DSR), Amalie Thorsen og Anna-Ida Hurup

U19 M8+

Guld til BR-roer Nikolaj Kragh Simonsen

W8+

Guld til BR-roer Lise Harling Voxnæs Waarst

U19 M4X

Sølv til Oscar Østergaard Nielsen, Buster Kiilerich Madsen, Hjalte Næraa og Otto Kjærulff

U19 W4X

Sølv til Marie Saxtoft Jørgensen, Sigrid Lindquist, Liv Dolmer og Amalie Thal-Drexel

NORDIC MASTERS

M2X/2-

Guld til Claus Kjærulff og Morten Riis

W/M 2X

Guld til Lene Broksø og Tomas Næraa

W/M 8+

Guld til Peter Skafte, Klaus Nielsen, Aage Jonasen, Maris Skujins, Morten Elle, Ivan Baumann, Arne Højlund, Mikael Espersen og cox Hjalte Næraa

TILLYKKE TIL ALLE. Flere har gjort kunsten efter lørdagens løb at gentage deres placeringer om søndagen. Nogen har udskiftet sølv til guld.

Jeg håber ikke jeg har overset nogen. I givet fald undskylder jeg på forhånd.

Henley Royal Regatta af Jakob Klahsen

Vi er netop hjemvendt fra Henley Royal Regatta, og har for alvor fået en sportslig oplevelse med os.
Selvom  vi kun fik et enkelt løb (qua Henleys vind-eller-forsvind system), var  det fantastisk at kæmpe med på topniveau igen, og at have en uge til at  træne og suge til os i de ikoniske rammer. Det er tydeligt for os  hvorfor regattaen er unik, fordi den fremviser roning fra hele verden og  fra sin bedste side i sit en-mod-en format. Vi fik mange spørgsmål til  vores Bagsværd-jakker og gode snakke om dansk roning med alt fra  amerikanske landsholdsroere til Concept-2 manden der håndmaler årerne for  toproerne.
Til  fremtidig refleksion er regattaen en eminent måde at samle motivation og inspiration som roer. Niveauet er dog tårnhøjt (i mange kategorier som til VM-finaler), og de hold der gør sig store sportslige forhåbninger til Henley bør derfor ligge samme sted hvis de skal håbe at  gå til bare kvart- eller semifinalerne. Forhåbentlig kommer der anledning til igen at overveje at sende Bagsværd-hold til Henley, som på  samme måde kan tanke motivation og få muligheden for at måle sig internationalt.
Tusind tak for jeres hjælp og støtte undervejs til at muliggøre alt dette for os.
Vedhæftet er et billede af os fra «Stewards Enclosure» i vores Bagsværd-outfits.

Set i Klubmodul

Langtur på Roskilde Fjord søndag d. 8.9.24. Der ros fra Roskilde Roklub til Herslev, hvor der spises medbragt mad ved Herslev Bryghus. Herefter retur til Roskilde Roklub. Tilmelding i Klubmodul.

Der er scullerkursus for motionister lørdag d. 17.8.24 kl. 9.30-13. Tilmelding i Klubmodul.

Endnu en gang god sommer til alle.